HLÁŠENÍ ZÁVAD - STATUTÁRNÍ MĚSTO TEPLICE


Číslo hlášení: 241023_44d1


Stav zpracování: VYŘEŠENO


Název hlášení: Přeplněné popelnice, odpad všude kolem nich

Datum nahlášení: 24.10.2023

Kategorie závady: Svoz odpadů a nádoby


Popis závady: Dobrý den, chci požádat, jelikož se jedná o opakovaný problém přetrvávající věčnost, zda by bylo možné zabezpečit svoz odpadů z podzemních kontejnerů v ul. U Zámku, v blízkosti problémového Zahradního domu, vícekrát než jen jednou týdně. Pokud já vím, odpad se vyváží jenom v úterý, ale bylo by vhodné, aby se vyvážel také minimálně v pátek nebo sobotu, před velkým náporem o víkendech. To samé se týká odpadkových košů v Zámeckém parku, ty se o víkendech sobota - neděle, ale často ani v pátek, kdy dochází k největšímu znečišťování parku, vůbec nevyprázdňují a ani se neuklízí odpad kolem laviček a podobně. Jelikož tento problém je cyklický, bylo by vhondé osoby, které nepořádek schválně systematicky a pravidelně dělají, postihovat. Třeba i zákazem vstupu do parku. Jsou to lehce identifikovatelné pravidelně se tam zdržující osoby.... Děkuji za pochopení


Lokalita závady: Teplice, Teplice


Přiložená fotografie:

Fotografie závady

Toto hlášení řeší: Eva Pavlíková (odbor životního prostředí)


Vyjádření k hlášení: Dobrý den, dle tvrzení několika dotázaných subjektů v ul. U Zámku, které podzemní kontejnery sami využívají, je prý poměrně častým jevem, že zde zastaví auto a odpad zde vyloží. Nelze posoudit, zda se jedná o místní, kteří zde bydlí nebo občany či dokonce firmy zcela odjinud. Pokud by byl odpad přivážen odjinud, kontejnery pak kapacitně nedostačují. V tomto smyslu doporučuji pokud jste něčeho takového svědkem, volat bezplatnou linku Městské policie tel. 156, která obratem vyšle hlídku a věc na místě prošetří. Zároveň již byly učiněny kroky k navýšení četnosti svozu. Častější svoz je však podmíněn osazením dodatkové tabulky s vyhrazeným termínem svozu tak, aby bylo zajištěno odparkování vozidel ze čtyř parkovacích míst před kontejnery a umožněn k nim přístup svozového vozu. Schvalovací proces úpravy dopravního značení trvá cca 3 měsíce. Svoz tedy můžeme posílit jakmile bude schváleno a osazeno.
Svoz odpadkových košů je v tomto období prováděn denně od pondělí do soboty. Váš podnět předám k prověření svozů dle záznamů GPS daného vozu odpovědnému dispečerovi, nemáme však hlášeno, že by se některý ze svozů dle pravidelného harmonogramu v uplynulých týdnech nerealizoval. Nutno však podotknout, že v celé Zámecké zahradě je cca 70 odpadkových košů a vytváření nepořádku je tedy také o přístupu lidí. Pokud vidím, že nejbližší koš už je zaplněn – vždy mám v dosahu jiný, který mohu využít, není nutno kupit odpad kolem jednoho. Nedělní svozy již v tomto období s ohledem na chladnější počasí, se kterým klesá také návštěvnost parku, nejsou z našeho pohledu efektivní co se vynaložených prostředků týče a realizovány nejsou. Vše je svezeno a uklizeno při pondělním svozu. Osoby, které přistihne hlídka Městské policie při znečišťování veřejného prostranství, mohou být pokutovány, zakázat vstup do parku jim však nelze.